Teknoloji

Instagram’da Etkileşim Manyağı Olmanın İpuçları

Instagram ve diğer sosyal medya platformlarının temel besin kaynağı doğal olarak etkileşimdir. Özellikle Instagram’da yüksek etkileşiminiz, platformdaki varlığınızın garantisi haline geldi. Bir içerik üreticisiyseniz veya iş beklentileri olan bir hesabı yönetiyorsanız, etkileşimi artırmak için muhtemelen farklı yollar denemişsinizdir. Bu içeriğimizde Instagram’da etkileşiminizi artıracak alternatif formüller paylaşıyoruz.

Instagram’da sadece bilinen trendleri takip etmek artık yeterli değil. Etkileşim için biraz kurnazlık gerekir.

Sizi takip eden bireylerin ilgisini arttırmak için paylaştıklarınızın daha anlamlı olmasına dikkat ediyorsunuz. Ancak bu tek başına yeterli olmayacaktır. Çünkü platforma her gün birçok yeni özellik ekleniyor. Bu özellikler sayesinde Instagram görünürlüğünüz daha da artar. Bunun için Instagram’ın yeni özelliklerini ve bu özellikleri nasıl kullanacağınızı çok iyi bilmeniz gerekiyor.

Makaraların gücünü hafife almayın! Instagram’ın hazır Reels şablonlarıyla hem etkileşimi hem de yaratıcılığı artırın.

Instagram’da yeni şablon kullan özelliği ile hazırladığınız Reels şablonları takipçileriniz tarafından da kullanılabilir. Bu sayede etkileşiminiz artarken takipçilerinizin oluşturacağı içerikler için fikir vermiş olursunuz. Ayrıca görüntülerin hazırlanma süresi de bu şekilde kısalmaktadır.

90 saniyelik Reels görselleri ile takipçileriniz için daha detaylı içerikler hazırlayın.

Instagram, geçtiğimiz aylarda Reels süresini 60 saniyeden 90 saniyeye çıkardı. Bu sayede yaratıcılığınızın sınırlarını aşabilirsiniz. Daha uzun görseller sayesinde içeriğinizi daha da fazla bilgiyle doldurmak da size kalmış. Örneğin uzmanı olduğunuz bir konuda vlog çekebilir ve takipçilerinizle paylaşabilirsiniz.

Reels etkileşim çıkartmaları daha fazla gönderinin kilidini açabilir

Uzun süredir Instagram’da bulunan çıkartmalar da aynı şekilde Reels’e eklenebiliyor. Instagram çıkartmaları, yalnızca takipçilerinizden daha fazla etkileşim almak için geliştirilmiştir. Makaralarda anket vs. Etkileşim çıkartmalarını kullanarak daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz.

Hikayelerde kişiselleştirilmiş bağlantılar paylaşarak ürününüzü veya sitenizi paylaşın.

Geçtiğimiz yıllarda Instagram, 10 bin takipçi limitinden bağımsız olarak hikayelerde ‘Yukarı Kaydır’ özelliğini yapmıştı. Böylece artık herkes hikayesinde bir web sitesi bağlantısını paylaşabilir.

Trend olan müziklerle hikayelerinizin ve makaralarınızın etkileşimini artırın.

Instagram’da hesabınızı büyütmenin en gerçek yolu olan 2023 Reels paylaşımları desek yanlış olmaz. Sosyal medya platformunda paylaştığınız içeriklerin viral olmasını istiyorsanız bilindik müzikler kullanmak şart. Instagram bunun için hem makaralara hem de hikayeler bölümüne devasa bir ses kütüphanesi eklemiş. Buradan en çok kullanılan müziği seçip içeriğinize ekleyebilirsiniz. Oburlarınızın gönderilerinde kullandıkları müzikleri de kaydedip kendi gönderilerinizde kullanabilirsiniz.

Instagram profilinizde olmasını istediğiniz fotoğrafları en üste sabitleyin.

Instagram’ın yeni sunduğu Pin özelliği ile artık gönderilerinizin üst kısmında görünmesini istediklerinizi sabitleyebilirsiniz. Bunu yapmak için gönderinin sağ üstündeki üç noktaya basın ve “Profilinize sabitleyin”i seçin. Burada farklı uygulamalar kullanarak görüntüyü özelleştirebilir ve profilinizi farklılaştırabilirsiniz.

Mesajların dinlenmesi, işletmeler için kritik bir değere sahiptir.

Instagram artık işletmelerin DM’lerden kullanıcılara yanıt verdiği ortalama dakika sayısını hesaplıyor. Yani geç cevap verirseniz takipçileriniz bunu görebilir. Instagram takipçileriniz veya size DM gönderen hedef kitleniz ile daha aktif olmak markanız için bir zorunluluk haline geldi.

Arkadaşlarınızla veya bilinen hesaplarla paylaşın.

Kısa süreliğine Instagram’a gelen Collabs özelliği sayesinde artık aynı gönderi iki hesap tarafından paylaşılabiliyor. Bu da hedef kitleyi daha da artıracaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu